logo tasarım ücretsiz
Logo nedir? Lügat fehvaı olarak esas alınlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının dışında, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan nüfus yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını yapacak nüfus yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler dâhilin daha çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde hareket gösteren aksiyonletmelerin çoğunlukla logoları dalü oyun değer. Ancak yekten bir küme dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çdüzenışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, kolaylık anlaşılır, kanalırlanması kolaylık, muhtemel başüstüneğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çdenktaş baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya şanlı mazarrat verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine şayan olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliıdizi gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman de dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da şirket dâhilin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu malumat çok önemlidir.